Thursday, May 19, 2011

Apa yang perlu anda tahu tentang JDC!

Assalamualaikum  & Salam Sejahtera....

Alhamdulillah... hari ini AH diberikan sedikit kesempatan untuk menulis catatan pada blog AH yang selalu sunyi sepi ini. Tapi hari ini, AH bukan nak postkan entry terbaru JDC, entry baru JDC akan AH postkan  dalam minggu hadapan. Hari ini AH just nak buat flash back. Masih ingatkah lagi anda dengan babak di bawah ini?


“Abang nak tanya Nysa satu soalan, boleh?” Aqil bersuara lagi.  
“Apa dia?” soalku kembali.
“Nysa ingat lagi tak, masa kita kat sky terrace hari tu?”
“Ingat, why?” segera soalan itu aku jawab. Mustahil aku lupakan hari itu. Hari yang merobek hatiku, walaupun apa yang ingin aku lakukan saat itu adalah untuk mengembirakan dirinya. 
“Masa tu, Nysa ada ajak abang pergi satu tempatkan? Nysa nak ajak abang ke mana sebenarnya, boleh abang tahu?” Aqil memandangku tidak lepas. Mungkin dia benar-benar perlukan jawapan itu. Tapi untuk apa?
Actually masa tu Nysa tengok abang muram sangat. Nysa just nak bawa abang have fun kat Taman Metropolitan.” aku memberikan jawapan yang diperlukannya.
“Taman Metropolitan?” ada kerut pada wajah Aqil.
~Jauh Dari cinta, Bab 13~


Jadi hari ini AH nak berkongsi dengan semua rakan-rakan pembaca JDC tentang TAMAN METROPOLITAN! Beberapa babak penting dalam JDC ada kaitan rapat dengan taman ini. Jadi untuk memberikan gambaran sebenar tentang taman ini, jom kita tengok gambar2 kat bawah ni...



Taman Metropolitan ni sgt terkenal sbg tempat bermain layang-layang. Terletak di Kepong, taman ini sering menjadi perhatian pengunjung lebih-lebih lagi pada waktu hujung minggu dan cuti umum. Tengok tu, meriahkan! Antara ramai-ramai umat manusia kat dalam pic kat atas ni, cuba anda cari dimana kedudukan Aqil dan Nysa... ada jumpa? hi3


 Ini pula kawasan pakir. Tapi kalau nak pakir, kena datang awallah, kalau tidak, paking tepi jalan besar la nampaknya...



Tak perlu buat layang-layang sendiri, kat sini semua jenis layang-layang ada dijual. Tengok tu, ada mcm2 rekabentuk dan colour. Just sediakan wang tunai, dan beli. Lepas tu jgn lupa catatkan isi hati anda atas layang2 tu dan terbangkannya ke udara..... :)


Selain tu, ada juga taman permainan kanak-kanak yang disediakan kat sini, so, sambil dating2 tu, bolehlah anak2 bersuka ria bersama. 






Inilah tasiknya... sangat luas bersama jeti yang cukup menarik. Jadi, cam kan betul-betul pic di atas ini kerana apabila anda membaca babak-babak yang melibatkan tempat ini, anda sudah dapat membayangkan dengan jelas suasananya tanpa perlu AH gambarkan dengan terperinci. Ada beberapa babak lagi yang melibatkan Taman Metropolitan ini. Jadi jumpa dalam JDC yer... Daaaaaa..... :)

Salam Ukhwah,

9 comments:

Anonymous said...

best... huhuhu

Anonymous said...

pernah kesana tapi x sempat nk teroka keseluruhan kawasan... mmg menarik.. tngkap gambar kawin pun best hehe

Adah Hamidah said...

Yes... kat sini mmg best.... he3..

Anonymous said...

tempat yg cantik dan tenang... patut lah "nyssa" ajak "Aqil" g sane.. mmg mendamaikn.... thankx Adah share pd org yg x penah ke sane lg

Rohaida Rahman said...

tempat tu mmg best, selalu berebut2 tempat bila nak start terbangkan the kite :-) .....

fara said...

waaaa.. cantiknya..
hopefully ade scene nisa n aqil
bwk ank dorang main kt cni plak..
hehehe... ade ke kak?? =p

yAyA said...

cantik la tmpatnya..
msti hati bleh tenang kan g tempat tu..:)

darul_makmur@yahoo.com said...

Salam...nak tumpang promosi boleh tak...klik la sini...terima kasih...peace

Azwa Azee said...

no wonder r AH menggambarkan tempat ni dalam JDC..sangat menarik...

Post a Comment